piątek, 22 grudnia 2017

Boże narodzenie?

Jezus nie jest już małym, bezbronnym bobasem. Nie był nim nawet przed tym gdy przyszedł na świat. Był i ciągle jest Bogiem, „przez którego wszystko się stało” (J 1:3) Epizod z dzieckiem to tylko początek Jego wyrzeczenia i poniżenia na jakie zdecydował się tylko i wyłącznie po to aby oddać za nas życie jako zwykły człowiek.
Dlaczego więc świat chrześcijański nie tylko bardzo skupił się na tym jednym momencie, które (Bóg jako bezbronny bobas) nie ma żadnego konstruktywnego wpływu na nasze zbawienie (misja Jezusa rozpoczęła się 30 lat później), to w dodatku wypada w dniu przesilenia zimowego, kiedy to według pogańskich wierzeń… również czczono narodziny boga? Czy to tylko zbieg okoliczności? Przyjrzyjmy się temu bliżej, jednocześnie ciągle mając na uwadze jak sprytny i przebiegły jest szatan.
Bogiem którego narodziny obchodzono 25 grudnia było słońce, bo od momentu tego „magicznego czasu świąt” dzień staje się coraz dłuższy więc słońce zwycięża walkę z ciemnością. To odradzające się słońce symbolizowało oczywiście Lucyfera. Tego który niesie światło. Do dziś cały katolicyzm opiera się na kulcie solarnym. W Watykanie na placu św. Piotra (którego nigdy nie było w Rzymie) nie tylko wyrysowane jest pogańskie koło solarne, ale i przetransportowany prosto spod egipskich piramid potężny pogański obelisk. To zupełnie inny temat, jednak warto go poruszyć aby jeszcze bardziej uświadomić sobie, że 25 grudnia był i jest obchodzony na cześć pogańskiego boga słońce – Lucyfera, i nie ma nic wspólnego z narodzinami Jezusa, który na pewno nie urodził się w grudniu o czym wyraźnie mówi Słowo Boże.
Podsumowując. Te święta obrażają Boga i to podwójnie. Po pierwsze przedstawiając w postaci bezbronnego dziecka potężnego Pana panów i Króla królów jakim jest w tym momencie Jezus. Po drugie przypisując Mu datę narodzin w dniu, gdy długo przed Chrystusem obchodzono tę datę jako narodziny największego wroga naszego Zbawiciela jakim jest Lucyfer!
Czy to jest droga jaką polecił nam iść Jezus? Jeśli tak, gdzie wspomniał o tym w swoich słowach które nam pozostawił? Ja takich słów nie znalazłem w Biblii. Znalazłem natomiast inne które odnoszą się do tego tematu:
„Tego, co czynią w ziemi egipskiej, w której mieszkaliście, nie czyńcie. Tego, co czynią w ziemi Kanaan, do której was wprowadzę, nie czyńcie. Nie będziecie postępować według ich obyczajów. Będziecie wypełniać moje wyroki, będziecie przestrzegać moich ustaw, aby według nich postępować. Ja jestem Pan, Bóg wasz!” (Kpł 18:3)
„Nie będziecie postępować według obyczajów narodu, który wypędzam przed wami. Ponieważ wszystkie te rzeczy czynili, napełnili Mnie obrzydzeniem. ” (Kpł 20:23)
„I znosicie słowo Boże przez waszą tradycję, którąście sobie przekazali. Wiele też innych tym podobnych rzeczy czynicie” (Mk 7:13)
Więc może obchodzisz te pogańskie rytuały sięgające długo przed Jezusem tylko aby zadowolić swoją rodzinę?
„ Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien.” (Mt 10:37)
Kochani, droga za Bogiem nie jest łatwa, a Jego lud ma iść Jego śladami i wyraźnie odróżniać się od pogańskiego świata. Jezus wędrował do grzeszników, ale nigdy nie brał udziału w ich pogańskich rytuałach. Pamiętajmy o tym.
„Po tym właśnie poznajemy, że jesteśmy w Nim. Kto twierdzi, że w Nim trwa, powinien również sam postępować tak, jak On postępował.” (1J 2:6)
Czy Jezus obchodził swoje urodziny w dniu zimowego przesilenia? Nie.
Czy apostołowie obchodzili Jego urodziny w dniu zimowego przesilenia? Nie.
A więc co powinni zrobić uczniowie Jezusa zgodnie z powyższymi fragmentami Pisma Świętego i znajomością pogańskich praktyk związanych z tym dniem?
„Przeto wyjdźcie spośród nich i odłączcie się od nich, mówi Pan, i nie tykajcie tego, co nieczyste, a Ja was przyjmę ” (2Kor 6:17)
__________________________________________
 💖

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz