niedziela, 2 stycznia 2011

Biblia na czas współczesny

                                       DYLEMAT  Z  OPISEM STWORZENIA
Rozmawiając z wieloma osobami, w tym  z duchownymi  z innych wyznań  na temat opisu stworzenia, w Biblii,  napotykamy  wiele interpretacji  Niektórzy twierdzą  że stwarzanie trwało wiele tzw.eonów, to znaczy, że każdy dzień stwarzania  trwał bliżej nie określoną  liczbę lat. Inni próbują  pogodzić proces stwarzania z teorią ewolucji,a jeszcze inni próbują to wyjaśnić w sposób naukowy. Teolodzy różnych wyznań  usiłują dopasować  ten problem do wymagań wyznawanej religii. Problem w tym że żadna  interpretacja   nie potwierdza prawdziwości tej koncepcji .Ponieważ to , "co o Bogu wiedzieć można, jest dla nich jawne, gdyż Bóg im to objawił. Bo niewidzialna jego istota, to jest wiekuista jego moc i bóstwo, mogą być od stworzenia świata oglądane w dziełach i poznane umysłem ,tak iż nic nie maja na swoją obronę ." {Rzymian 1;19.20} Co zatem pozostaje ? Po zapoznaniu się ze Słowem Bożym w którym czytamy -"Zaufaj Panu z całego swojego serca i nie polegaj na własnym rozumie"{Przyp.Sal 3;5} uznałem za najrozsądniejsze przyjąć to z wiarą .Ponieważ wszystko co mnie - nasz świat - otacza ukazuje mi wspaniałość stworzenia  Skoro żadna ludzka interpretacja  Stwarzania  nie znalazła u mnie akceptacji, pozostała jedna opcja  uwierzyć Panu Bogu że tak się rzeczy mają jak jest napisane: Wiarą przyjąłem opis stworzenia ,  zaprojektowanie  dzień po dniu i uporządkowanie z chaosu  planety ziemi ,oraz
"umeblowanie"  jej w to wszystko co uczyniło ją piękną . Jeżeli sam projektant i Stwórca patrząc na swe dzieło powiedział ,że to jest bardzo dobre to można tylko z wiarą powtórzyć to samo.W tym cudownym świecie Pan Bóg umieścił koronę stworzenia - człowieka .Jako człowiek jestem dumny, że zostałem przez samego Stwórcę nazwany dzieckiem Bożym.
(turreligie.blogspot.com.)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz